Forum Broni Strzeleckiej

Forum miłośników wszelakiej broni strzeleckiej
Teraz jest 19 listopada 2017, 13:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 5 lipca 2017, 22:20 
Offline

Dołączył(a): 9 sierpnia 2004, 08:59
Posty: 3652
Jesteście perwersyjni - i pisze wam to jako były posiadacz Trabanta.

_________________
"Na wieczne wirowanie, na bezszelestną mękę
Na gniazda niezaznanie, na przeklinanie piękna."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 5 lipca 2017, 22:35 
Online
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 marca 2004, 20:28
Posty: 8152
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
Oj tam. 600tka była bardzo ładna , budziła wręcz sensację. Do tego ten dźwięk silnika ala crazy frog i błękitne spaliny. Ehhh ja chcę mieć znowu 18 lat i mojego trampka. :roll:

_________________
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 6 lipca 2017, 12:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 września 2006, 21:46
Posty: 7766
Ty to chyba waliza 600 to już miałeś mocnego zabytka. Jak byłem kajtkiem to mieliśmy 601 nówkę i to była maszyna. Żadnych problemów a pod górę nie było nań mocnego, plus napęd na przód nieoceniony na bezdrożach (a akurat przydawało się). Był obiektem żartów oczywiście - ale jak na tamte czasy to malina.

_________________
ukłony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 6 lipca 2017, 15:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 listopada 2009, 13:33
Posty: 1444
Lokalizacja: Tarnów, Małopolska
Jak już chwalimy się wizytami...
http://www.milmag.pl/news/view?news_id=168

_________________
Dziesiątek
Okruch


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 6 lipca 2017, 19:59 
Online
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 marca 2004, 20:28
Posty: 8152
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
600tka oczywiście ( nie mylić z mercedesem o tym numerze jak wszyscy złośliwcy wtedy :lol: ) była już wtedy antyczna. Fabryczny brak pasów, czerwone kierunkowskazy z tyłu. Data rejestracji 1 września 1963 o ile pamiętam więc kierunki i pasy mnie nie obowiązywały bo to weszło od 1 stycznia 1964 o ile pamiętam. Gliny nawet uznawały to tłumaczenie bezboleśnie ( kierunki, bo pasy sobie domontowałem). Trampka miałem od maja 1996 więc miał wtedy dużo więcej niż ja.

_________________
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 6 lipca 2017, 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 września 2006, 21:46
Posty: 7766
Mój wujcio miał 600-tkę i strasznie się o nią srał, piękna była, bordowo-beżowa dla mnie co jeszcze wonczas koszulinę w zębach nosiłem był jak amerykański krążownik szos - a pewnego dnia nastąpiło coś takiego, że silnika nie dało się zgasić i mało tego po wysprzęgleniu się strasznie rozkręcał i wujcio bal się, że się rozleci, hamulce były za słabe, żeby go zadusić na biegu i w końcu biedny wujcio przyhamował ile się dało na wysokim biegu i "oparł" się o drzewo, wtedy w końcu zgasł. Poza zderzakiem nic się nie stało, mówili, że to samozapłon był, sensacja na osiedlu na miarę lądowania UFO :) - z początku jak pomykał pod blokiem wszyscy myśleli, że wujcio albo za tęgo pociągnął, albo zwariował :) .

_________________
ukłony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 6 lipca 2017, 20:56 
Offline

Dołączył(a): 20 grudnia 2016, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: Milanówek
Marzył mi się zawsze poprzednik Trabiego - P70, czyli "odwrócona" dekawka, niestety, był nieosiągalny... Za to, przez dziewięć lat remontowałem IFE F9 - od totalnego wraku do stanu - jak na tamte czasy - perfekcyjnego. Poprzedniczka Warczyburga, o cudownej linii i silniczku grającym "gę, gę, gereę gę gę... " :D Cuuudo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 7 lipca 2017, 22:35 
Offline

Dołączył(a): 9 sierpnia 2004, 08:59
Posty: 3652
maziek napisał(a):
Mój wujcio miał 600-tkę i strasznie się o nią srał, piękna była, bordowo-beżowa dla mnie co jeszcze wonczas koszulinę w zębach nosiłem był jak amerykański krążownik szos - a pewnego dnia nastąpiło coś takiego, że silnika nie dało się zgasić i mało tego po wysprzęgleniu się strasznie rozkręcał i wujcio bal się, że się rozleci, hamulce były za słabe, żeby go zadusić na biegu i w końcu biedny wujcio przyhamował ile się dało na wysokim biegu i "oparł" się o drzewo, wtedy w końcu zgasł. Poza zderzakiem nic się nie stało, mówili, że to samozapłon był, sensacja na osiedlu na miarę lądowania UFO :) - z początku jak pomykał pod blokiem wszyscy myśleli, że wujcio albo za tęgo pociągnął, albo zwariował :) .

Czemu nie zakręcił kranik?

_________________
"Na wieczne wirowanie, na bezszelestną mękę
Na gniazda niezaznanie, na przeklinanie piękna."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 8 lipca 2017, 09:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lutego 2012, 17:35
Posty: 331
Lokalizacja: Katowice
A Wartburga 900 (kaczkę) pamiętacie zapewne. To był pierwszy samochodzik mojego ojca..... taki biało bordowy. Potem zamontowaliśmy silnik od 1000-ki i był szybszy od syrenki :D

_________________
Nitro i CP od 223rem , aż do .58 :) i jakiś "wiaterek" lat 1970-tych się też znajdzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 8 lipca 2017, 11:07 
Offline

Dołączył(a): 20 grudnia 2016, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: Milanówek
A zwróć uwagę, że przez pewien krótki czas do Syreny 103 montowano zespół napędowy od Warczyburga 312 - model był oznaczony jako 103 S - potocznie zwany "folksdojdczem" - to dopiero latało :)
Warti 900, czyli 311 miał silnik prawie taki sam, jak IFA "poliftowa", czyli już z pompą wody na pasek, z mocą 45 KM - starsza IFA miała obieg termosyfonowy, 37 koni a ogrzewanie stanowił stalowy lejek za chłodnicą, łapiący ciepłe powietrze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 8 lipca 2017, 15:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 września 2006, 21:46
Posty: 7766
Inny mój wujcio miał wartburga, był to już samochód stary kiedy go kupił. Wujcio co rok na zimę rozkładał go na śrubki, patroszył wszystko - i malował. Rok w rok. Pamiętam śmieszny widok samochodu na kołkach i bez dziobu - cały przód był zdemontowany. Ech to były czasy. Tym wartburgiem 2 rodziny w 6 osób jechały co rok pod namiot - ja byłam taki kajtek, że podawano mnie sobie z przodu na tył i odwrotnie, była też komenda "milicja" - co oznaczało nurkowanie pod nogi :) . Piasty kół napędzanych sczepiane były z półośkami na kliny z miękkiego metalu - tych klinów za cholerę nie można było kupić a co jakiś czas się zużywały - x akcji było typu stoimy sobie na poboczu a wujcio pilnikiem szlifuje klin z kawałka metalu :) . Ale to była prawdziwa limuzyna :) .

_________________
ukłony...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 8 lipca 2017, 22:17 
Offline

Dołączył(a): 20 grudnia 2016, 22:04
Posty: 41
Lokalizacja: Milanówek
Ha, na kliny był sposób :) - należało zaopatrzyć się w stare wiertła przemysłowe i wycinać je na wybrany wymiar, kosztowało to kilkanaście brzeszczotów i pęcherze na dłoniach, ale były niezniszczalne. Druga sprawa to stan łożysk i wyważenie kół. I oczywiście bardzo mocne dokręcenie nakrętki piasty... .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wizyta w zakładzie Uberti :)
PostNapisane: 9 lipca 2017, 07:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 września 2006, 21:46
Posty: 7766
P.S. asasello - nie wiem.

_________________
ukłony...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL