Poszukaj na (np. na alledrogo) uszczelek zepto.
Na sprężynach się nie znam, może oteva?
Smarowanie - temat rzeka.
Zazwyczaj w sprężynowej wiatrówce stosuje się
3(czasem więcej) różne smary na raz.
Osobiście z powodzeniem zastępuję je wszystkie jednym
*(sic!), a mianowicie molibdenowym
** (normalnie używa się go tylko - w bardzo umiarkowanych ilościach!!! - do smarowania tłoka).
Dodatkowo do konserwacji oksydy idzie ballistol (spokojnie można go zastąpić pkb czy nawet odpowiednią wazeliną).
Tzw. "dizelek" występuje w świeżutkich wiatrówkach (fabrycznie dawane smary i oleje służą tylko i wyłącznie konserwacji na czas magazynowania, transportu etc.), ale także tych nieprawidłowo nasmarowanych (zły typ i/lub za duża ilość smaru - szczególnie to drugie bardzo często się spotyka).
Jest to wredne zjawisko powodujące szybkie niszczenie sprężyn(w mniejszym stopniu też uszczelek) i spore
*** skoki V0.
*i tu pewnie posypią się "zjebki" za stosowanie takich dzikich praktyk
**daj adres to podeślę strzykawkę z kilkoma cm³ tego mazidła - starczy
Ci na długie lata
*** w skrajnych wypadkach "podlimitowa" dmuchawka potrafi wyleźć sporo ponad 17J...