Gwinty na złaczkach zaciskowych.

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
waliza
Site Admin
Posty: 9665
Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
Kontakt:

Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#1 Post autor: waliza » 29 kwietnia 2013, 14:39

Wie ktos moze jaki jest gwint na zlączkach zaciskowych 22mm? Chodzi o "compression fittings " do rur. Takie :

[img]ttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Compression_fitting_isolating_valve_15mm_screwdriver_turn.jpg[/img]

U brytoli jak zwykle w tym byl balagan teraz to jest niby uporzadkowane- rury sa metryczne a gwinty w tych zlaczkach calowe, rurowe. Dla 15mm jest gwint 1/2" a dla 22mm myslalem, że bedzie 3/4 . Zmierzylem i lipa. Wiekszy. Zmierzylem - 28,3mm . Skok 14 zwoi na cal. Wychodzi, że to 7/8 ", skok pasuje ale srednica powinna byc w okolicy 29,8 i zglupialem kompletnie o co tu chodzi.
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.

ss100
Posty: 1890
Rejestracja: 7 marca 2006, 19:06

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#2 Post autor: ss100 » 1 maja 2013, 22:42

Spoko, u nas też tak jest - hydrauliczne cale się nie pokrywają z maszynowymi.
http://www.zrbmirex.pl/userfiles/file/m ... pomoce.pdf

Całe zamieszanie jest z powodu podawania na siłę systemu calowego (który w tej branży był standardem) w systemie metrycznym choć te przeliczanie dotyczyło głównie średnicy wewnętrznej, a i to po łebkach. U nas swirowanie się skonczyło i już ze 20 lat cale są znowu, i dobrze ( w tym temacie akurat) .

Awatar użytkownika
waliza
Site Admin
Posty: 9665
Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
Kontakt:

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#3 Post autor: waliza » 2 maja 2013, 00:59

Tylko 3/4 i 1/2 wymiary mi sie zgadzaja. Złączki 22mm maja wiekszy gwint niz 3/4 i pasowaloby niby na 7/8 ale srednica sie nie zgadza. Caly czas mowie oczywiscie o gwintach rurowych, BSP- british standard pipe i to , że one maja inne srednice to sa podstawy :wink: .
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.

dexter 1990
Posty: 3726
Rejestracja: 6 lutego 2005, 21:23

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#4 Post autor: dexter 1990 » 2 maja 2013, 01:54

Aż mi się przypomniał cały wątek (a może to był offtop?) na temat imperialnych jednostek i ich wyższości nad metrycznymi. Oraz vice versa :D.

Awatar użytkownika
waliza
Site Admin
Posty: 9665
Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
Kontakt:

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#5 Post autor: waliza » 2 maja 2013, 10:17

Te wszystkie imperialne jednostki bym spakowal do worka i wystrzelil na ksiezyc. :mrgreen: . Jak widac to tylko jedne wielki burdel i chaos. Gwinty calowe whitwortha, rurowe a do tego, żeby bylo smieszniej nie wszystkie maja kat 55 stopni bo Briggsa maja jak metryczne kąt 60... Logiki w tym nie znajdziesz. Jak juz bylo w w/w temacie wspomniane, kij z tym calem i jego ulamkami 3/16 1/32 3/8 itd ale blachy i prety juz nie sa w ulamkach cala tylko w jakis popierdolonych gauge i logiki czy konsekwencji tu prozno szukac bo przykladowo gauge 6 to 3,5mm i nie mam pojecia jak to jest dzielone. Dobra ,będe zyl w nieswiadomosci co to za gwint i kij im w oko. Brytoli jeszcze da sie przezyc bo sa oficjalnie metryczni od prawie 40 lat i w zasadzie w praktyce tez sa w wiekszosci przypadkow ale w USA cale króluja w pelni .Dlaczego galon w UK a galon w USA to dwie rozne rzeczy to nawet nie usiluje dociekac :mrgreen:

Chociaz z drugiej strony moze i w USA maja lepiej bo tu jak sie cos wymienia starego, czy złaczki czy rury to wszystkie starocie calowe a w sklepach wszystko metryczne i za ch....a tego nie idzie polaczyc i przejsciowek najczesciej nie ma ..... :|
Nie potrzebne mi te dane do niczego poza ciekawoscia bo lubie wiedziec. Najdzie mnie ochota to siade do tokarki i machne jakis kawalek typowego 7/8" i zobacze co z tego wyjdzie.
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.

dexter 1990
Posty: 3726
Rejestracja: 6 lutego 2005, 21:23

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#6 Post autor: dexter 1990 » 2 maja 2013, 14:23

Może to gauge to jak z kalibrami gładkolufowymi? Mianownik ułamka masy np stopy kwadratowej blachy :D.

Awatar użytkownika
waliza
Site Admin
Posty: 9665
Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
Kontakt:

Re: Gwinty na złaczkach zaciskowych.

#7 Post autor: waliza » 2 maja 2013, 17:35

Pewnie cos tak bedzie ale jak juz maja cal to niech go uzywaja oraz jego czesci i krotnosci. Zeby bylo jeszcze smieszniej to tu jajca sa caly czas chociaz juz sie ogarneli bo bylo gorzej. Funt ( pieniadz) to bylo 240 pensow. Dlaczego amerykance skoro sie opieraja na systemie brytolskim maja inny galon to nie wiem ale galon jako jednostka objetosci jest inny do plynow a inny do materialow sypkich !!! To jest geniusz !! :mrgreen: . O tym przecudownym systemie w ktorym sami brytole sie niezle gubia to moglbym gadac godzinami :mrgreen: !
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.

ODPOWIEDZ