Pytanie o manometr.
Moderator: Moderatorzy
- waliza
- Site Admin
- Posty: 9663
- Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
- Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
- Kontakt:
Pytanie o manometr.
Pytanie do lepiej wiedzacych. Mam reduktor propan/LPG zupelnie mi juz niepotrzebny bo jeszcze z PL i zupelnie inaczej sie tu butle przyłacza. O taki :
O ile wiem to każdy manometr ma dzis taka sama budowe. Znaczy te najpopularniejsze to sa z rurką Bourdona. Pytanie czy moge tego manometru uzyc do wody pitnej? Na tarczy manometru jest skreslona olejarka czyli , że nie stosowac do oleju? Dlaczego? Manometr sie nie nadaje czy chodzi o to , że przy spawaniu gazami z tlenem i kontakcie z olejem moze byc bum?
O ile wiem to każdy manometr ma dzis taka sama budowe. Znaczy te najpopularniejsze to sa z rurką Bourdona. Pytanie czy moge tego manometru uzyc do wody pitnej? Na tarczy manometru jest skreslona olejarka czyli , że nie stosowac do oleju? Dlaczego? Manometr sie nie nadaje czy chodzi o to , że przy spawaniu gazami z tlenem i kontakcie z olejem moze byc bum?
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.
Re: Pytanie o manometr.
Może chodzi o to, żeby nie smarować manometru? Może to wpłynąć na funkcjonowanie, i - może - wytworzyć się mieszanina, jak w dieselu?
Dziesiątek
Okruch
Okruch
Re: Pytanie o manometr.
Też mi się wydaje, że to oznacza, żeby nie oliwić manometru. I może nie, że coś złego się stanie, tylko że po prostu nie wymaga. Poza tym może mieć jakieś nieolejoodporne uszczelki gdzieś.
ukłony...
Re: Pytanie o manometr.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... p=12805165Wiem że, manometry do tlenu należy chronić przed zabrudzeniem: smarem, olejem lub innym tłuszczem.
Przekreślona olejarka to symbolizuje. Kiedyś chyba był napis "Chronić przed olejem",
http://manometr.pl/bez-kategorii/montaz ... anometrow/Specjalne zastosowania:
Manometry do tlenu:
Tylko manometry oznaczone jako odtłuszczone do tlenu i z napisem „tlen” oraz symbolem oliwiarki na podzielni mogą być stosowane do tego gazu i muszą posiadać zabezpieczenie przeciwwybuchowe.
Manometry do acetylenu:
Po wpisaniu w google "przekreślony symbol oliwiarki na manometrze":
http://www.dachy.info.pl/przeglad/jak-b ... i-na-gaz-/Czysty tlen powoduje wybuchowe spalanie oleju, tłuszczu, gliceryny i in. substancji, zwłaszcza gdy są one mocno rozdrobnione. Przyczyną pożaru były nawet tłuste palce, niedokładnie wytarte po śniadaniu.
Wynika z tego, że butle, reduktory i węże do tlenu muszą być wolne od tłuszczu, smarów czy olejów. Nie bez powodu napis znajdujący się na reduktorach do butli olejowych głosi: „Chronić przed smarami i olejami”. To samo oznacza przekreślony symbol oliwiarki. Zardzewiały gwint nakrętki jest chyba mniejszym złem niż pożar czy wręcz wybuch.
.22 LR, .22 MAGNUM, .25 AUTO, .38 SPECIAL, 9 x 18 mm MAKAROW, 9 x 19 mm PARA, 7,62 x 25 mm, .222 REM, 7,62 x 39 mm, 7,62 x 54R, 12 GA
- waliza
- Site Admin
- Posty: 9663
- Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
- Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
- Kontakt:
Re: Pytanie o manometr.
Tak, tak juz wiem. to z elektrody to tez ja zalozylem. Dzieki wszystkim za info ide konstruowac sprzet z tym manometrem
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.
-
- Posty: 3726
- Rejestracja: 6 lutego 2005, 21:23
Re: Pytanie o manometr.
Ponadto niektóre sprzęty pneumatyczne NIE MOGĄ być smarowane bo przestają działać np niektóre elektrozawory. Zwyczajnie, nasmarujesz- nie działa.
Re: Pytanie o manometr.
Tlenowe manometry to w ogóle inna klasa, mój funfel nurek ma to podchodzi z pewnym nabożeństwem - no może przesada, ale zupełnie inna para kaloszy.
ukłony...
-
- Posty: 3726
- Rejestracja: 6 lutego 2005, 21:23
Re: Pytanie o manometr.
Tyczy się to również samych reduktorów? nie zauważyłem na laborkach, aby jakoś szczególnie różniły się reduktory do azotu, dwutlenku węgla i tlenu, ciekawe.
- waliza
- Site Admin
- Posty: 9663
- Rejestracja: 30 marca 2004, 21:28
- Lokalizacja: Teneryfa, albo inna wyspa z taka samą flagą
- Kontakt:
Re: Pytanie o manometr.
Tlen jest o tyle wyjatkowy, że nie lubi tluszczu bo robi bum , to raz, dwa, że butle/redukotry pracuja na wysokich cisnieniach - 200 albo 300 bar. Azot to nie wiem na ile ładuja ale na pewno mniej niz tlen. CO2 to jakos 55 bar.
Btw manometr pacuje jak zloto. Jeszcze tylko wypruje manometry z reduktora tlenowego. Wiedzialem, że warto te graty trzymac bo predzej czy pozniej sie przydadza .
Btw manometr pacuje jak zloto. Jeszcze tylko wypruje manometry z reduktora tlenowego. Wiedzialem, że warto te graty trzymac bo predzej czy pozniej sie przydadza .
nie chcę mieć racji, szukam prawdy/ Baikal 27/ Weatherby PA08/ Hatsan Escort Magnum.
Re: Pytanie o manometr.
Dex wg mego kolegi do tlenu to jest wszystko inne ze względu na reaktywność (uszczelki itd.) a nie jest butla (i osprzęt) techniczna tylko medyczna. Nie wiem, czy sama budowa reduktora czymś się różni od "technicznego", ale odpowiada innym normom. Umożliwia podawanie w litrach na minutę (szklany słupek z kulką). W każdym bądź razie nie nabiją Ci tlenu do zwykłej butli (takiej na powietrze).
ukłony...