Re: Pociski kumulacyjne i PPK
: 17 grudnia 2019, 07:11
Sądzę że istotna jest też składowa prędkości. I wypadkowa pewnie da jakiś kąt koło 5 stopni. Nie sądzę też by przesunięcie srodka ciężkosci było jakieś istotne. Zakładając że nawet masa paliwa to 50%, to szacuję że przesunięcie środka ciężkosci wzdłuż osi przesunie się max 5% w kierunku celu.
Ale pewnie się mylę, trzeba by jakiś przykład policzyć - choć z grubsza określić gdzie jest środek z paliwem i środek bez paliwa.
Ale pewnie się mylę, trzeba by jakiś przykład policzyć - choć z grubsza określić gdzie jest środek z paliwem i środek bez paliwa.
maziek pisze: ↑16 grudnia 2019, 19:10Raczej od-do a nie minus. Natomiast ja tego i tak nie rozumiem, bo jak coś ma składową ciągu pionową 5 g to znaczy, że działa na to coś przyspieszenie 4x większe od ziemskiego skierowane ku górze, czyli po pierwszej sekundzie od wystrzelenia wznosi się to na 20 m, w drugiej na 80, w trzeciej na 180 itd - a to raczej powinno lecieć mniej więcej poziomo, więc przyspieszenie pionowe łączne od siły nośnej i składowej pionowej ciągu powinno być ok. 1g. Może to g znaczy co innego.