Czyszczenie z rdzy

Broń współczesna

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
ciejma

Czyszczenie z rdzy

#1 Post autor: ciejma » 8 sierpnia 2010, 22:52

Witam, posiadam Mausera (bez kolby), jest pokryty rdzą, ale nie przeżarty. Nie znam się kompletnie na broni, w związku z tym mam pytanie - czym skutecznie usunąć rdzę? Jak długo trzymać w specyfiku? Czy można odrdzewiać także zamek bez skutków ubocznych w jego działaniu? Czy warto malować / konserwować broń po usunięciu rdzy? Jeśli tak to czym?
Tak na prawdę nie jestem pewien czy jest to Mauser 98k czy inny. Bicia są częściowo nie czytelne.
Proszę o wyrozumiałość ze względu na ubogą wiedzę i na to że jestem nowy na forum.
PS: puki co nie mam zdjęć, z powodu chwilowego braku aparatu.

dexter 1990

Re: Czyszczenie z rdzy

#2 Post autor: dexter 1990 » 8 sierpnia 2010, 23:30

Dużo rdzy-- elektroliza w roztworze zasadowym. Mało rdzy- odrdzewiacz w płynie (nanosi sie pędzelkiem). Potem natrzeć oliwą do maszyn i niczym nie malować bo to zbrodnia. Zamkiem sie nie chwal za bardzo...

Phouty

#3 Post autor: Phouty » 9 sierpnia 2010, 01:51

Chmmm, chmmm dexter......o jakim zamku mówisz? :wink: :lol: Przecież kolega się pyta o sprawę odrdzewienia kawałka rurki hydraulicznej....co w tym złego? Przecież każdy ma prawo o dbanie o jak najwyższy poziom jakościowy instalacji hydraulicznej, czy też gazowej w swoim domu! :wink: Przecież każdy wie, iż posiadanie "wykopka" jest nielegalne i podlega pod bardzo surowe "paragrafy". Ale przecież posiadanie regularnie wykopanej rurki hydraulicznej, jest jak najbardziej legalne i można tekie rurki sobie do woli kolekcjonować.
(Autorze wątku; czywiście poruszyłeś temat czysto hipotetycznie, mam taką nadzieję! Czyto teoretyczne rozważania oczywiście nie podpadają pod paragrafy. Nieprawdaż autorze wątku?. Proszę o natychmiastowe zamieszczenie sprostowania, że chodzi tutaj o odrdzewienie kawałka rurki metalowej.).