Strona 6 z 6

Re: Technologia łusek

: 28 grudnia 2012, 14:45
autor: Kajor
Duże ciśnienie i często luźne komory. Prawie zawsze łuski z 7,62mmx25 są zdeformowane lub popękane.
Samo wykonanie może też mega precyzyjne nie jest, ale nie powinno to mieć wpływu.

Re: Technologia łusek

: 28 grudnia 2012, 21:02
autor: nemrodu
Łuski produkcji S&B nigdy nie pękają. Komora ta sama, ciśnienie też zbliżone.

Re: Technologia łusek

: 29 grudnia 2012, 01:31
autor: Kajor
Może są ciupkę grubsze, albo z nieco innego materiału...

Re: Technologia łusek

: 29 grudnia 2012, 03:21
autor: waliza
" Sezonowe pękanie. Zjawisko to polega na tym , że łuski mosiężne nie mające żadnych wad moga pękać poprzecznie na szyjce i w pobliżu dna , zarówno podczas strzału, jak i po dłuższym czasie swobodnego magazynowania luzem lub w scalonych nabojach.
Przyczyna tego zjawiska wg Hrabowa jest naprężenie wewnętrzne powstałe podczas obróbki plastycznej na zimno, duży stopień zgniotu materiału w gotowych łuskach lub ich magazynowanie w warunkach częstych i nagłych zmian temperaturowych. Według O.W. Ellisa sezonowe pękanie łusek jest bardziej uzależnione od niejednorodności naprężeń własnych , ńiż od wartości tych naprężeń. Według N.N. Dawidenkowa i F.F. Witmana(1931) przyczyną sezonowego pękania wyrobów po obróbce plastycznej jest korozja na granicach ziaren, spowodowana obecnością par amoniaku w atmosferze.
Obecnie sezonowe pękanie mosiądzu wyjasnia hipoteza korozji elektrochemicznej. Zgodnie z ta hipotezą, śezonwoe pękanie mosiądzu następuje wskutek korozji wzdłuż określonych powierzchni, na których znajdują się małe cząsteczki będące anodami w stosunku do powierzchniowo dużych katod , jako pozostałej masy stopu. Naprężenia wewnętrzne odkrywaja skorodowane części stopu umożliwiając przenikanie korozji wgłąb metalu."

Re: Technologia łusek

: 22 kwietnia 2015, 12:53
autor: Apolinary Koniecpolski
Nie o gilzach(choć z drugiej strony...), na dodatek troszku uproszczone, ale mimo to warte obejrzenia.
Polecam ;)

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=hUhisi2FBuw[/yt]