Prezydent Kaczyński nie żyje

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Foka
Moderator
Posty: 1199
Rejestracja: 9 marca 2006, 15:37
Lokalizacja: 3CT

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#76 Post autor: Foka » 14 kwietnia 2010, 15:38

No to widać, że nie tylko na konstrukcji broni się nie znasz...


PS http://www.youtube.com/watch?v=gFThXVMXToc
Whoever said that the pen is mightier than the sword, has never seen the assault rifle.

The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Obrazek

Awatar użytkownika
MarekS
Posty: 628
Rejestracja: 6 stycznia 2010, 18:51

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#77 Post autor: MarekS » 14 kwietnia 2010, 16:34

To nie jest odpowiedź na pytanie. Nie znam się zbytnio na lotniczych przyrządach pokładowych dlatego pytam. Pewnie samolot miał wysokościomierz radarowy więc piloci dokładnie wiedzieli na jakiej wysokości są.
Ta informacja w połączeniu z pozycją uwidocznioną na mapie musiałaby ich zastanowić?


A co do broni to nie rozśmieszaj, mało jest prostszych rzeczy na tym świecie.
podpis

Awatar użytkownika
maziek
Posty: 8608
Rejestracja: 9 września 2006, 22:46

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#78 Post autor: maziek » 14 kwietnia 2010, 16:40

Foka pisze:Dokładnie tak. Zdjęcie pod linkiem w Twoim poście (http://i172.photobucket.com/albums/w10/ ... i/kts1.jpg) ma 2kpx szerokości.
Jedyne wytłumaczenie jest takie, że ściągnąłeś to zdjęcie kiedy jeszcze było duże, a teraz przeglądarka wstawia Ci to z dysku. Przed chwilą ściągnąłem je na innym kompie dla pewności - i jest 1024.

Skrzydło zdaje się stracił dopiero na drzewie nr 6. Podobnej katastrofie ulegl A320 w czasie (jednego z pierwszych) lotów pokazowych - komputer nie ostrzegł pilota, że się nie wyrobi, bo uznał, że ten zamierza lądować, gdyż podwozie było wysunięte. W tej katastrofie zginęły jednak tylko trzy osoby - kadłub nie został rozszarpany http://www.youtube.com/watch?v=mvEOQzmDzL0 . Może gdyby nie było tej potężnej brzozy to nasi by się uratowali. Nie wiem, czy odnosicie takie wrażenie, że drzewa na końcu, tuż przed rozbiciem się, są wyżej cięte niż pośrodku trasy. Tak jakby zaczął się wznosić...
ukłony...

Awatar użytkownika
Królik
Moderator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 lutego 2006, 08:03

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#79 Post autor: Królik » 14 kwietnia 2010, 16:48

MarekS pisze:A co do broni to nie rozśmieszaj, mało jest prostszych rzeczy na tym świecie.
Tja...
Pozostawię to bez komentarza.

Awatar użytkownika
Foka
Moderator
Posty: 1199
Rejestracja: 9 marca 2006, 15:37
Lokalizacja: 3CT

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#80 Post autor: Foka » 14 kwietnia 2010, 16:56

maziek pisze:Podobnej katastrofie ulegl A320 w czasie (jednego z pierwszych) lotów pokazowych - komputer nie ostrzegł pilota, że się nie wyrobi, bo uznał, że ten zamierza lądować, gdyż podwozie było wysunięte. W tej katastrofie zginęły jednak tylko trzy osoby - kadłub nie został rozszarpany http://www.youtube.com/watch?v=mvEOQzmDzL0 .
Nie, ten wypadek był ZUPEŁNIE inny i pod względem przyczyn i przebiegu zdarzenia.
MarekS pisze:Ta informacja w połączeniu z pozycją uwidocznioną na mapie musiałaby ich zastanowić?
Mogli się "zastanawiać" robiąc 70-80 m/s. Poza tym nawigacja i GPS lotnicze to TOTALNIE inna bajka niż to co Ty masz w samochodzie.
MarekS pisze:Nie znam się zbytnio na lotniczych przyrządach pokładowych
I tego się trzymajmy.
Whoever said that the pen is mightier than the sword, has never seen the assault rifle.

The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Obrazek

Awatar użytkownika
Królik
Moderator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 lutego 2006, 08:03

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#81 Post autor: Królik » 14 kwietnia 2010, 17:07

Foka pisze:Mogli się "zastanawiać" robiąc 70-80 m/s.
Czas od zawadzenia o drzewo/antenę do upadku to jakieś 5 -6 sekund. Można się zastanawiać - będzie się mieć na to całą wieczność.
Tutka w lądowaniu ma aerodynamikę cegły - to nie myśliwiec, który jak dostanie kopa od silnika, to wyjdzie świecą w górę.
Poza tym nawigacja i GPS lotnicze to TOTALNIE inna bajka niż to co Ty masz w samochodzie.
Bo nie mówi: "wylądowałeś na lotnisku Tempelhof, prowadził cię Chuck Yeager"?

Awatar użytkownika
maziek
Posty: 8608
Rejestracja: 9 września 2006, 22:46

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#82 Post autor: maziek » 14 kwietnia 2010, 17:38

Foka pisze:
maziek pisze:Podobnej katastrofie ulegl A320 w czasie (jednego z pierwszych) lotów pokazowych - komputer nie ostrzegł pilota, że się nie wyrobi, bo uznał, że ten zamierza lądować, gdyż podwozie było wysunięte. W tej katastrofie zginęły jednak tylko trzy osoby - kadłub nie został rozszarpany http://www.youtube.com/watch?v=mvEOQzmDzL0 .
Nie, ten wypadek był ZUPEŁNIE inny i pod względem przyczyn i przebiegu zdarzenia.
Foka, był taki sam - w tym sensie, że duży pasażerski samolot, przy prędkości minimalnej, w konfiguracji do lądowania (klapy, podwozie) czyli pewnie koło 250 km/h, będący w trakcie zwiększania ciągu silników wpadł w las i rozbił się o ziemię, tracąc po drodze na drzewach oba skrzydła. Samolot był inny, przyczyny się różnią, ale to chyba jasne. Wynik się różni, bo spadał symetrycznie, kadłub nie rozpadł się i ludzie (ponad 130 osób) samodzielnie ewakuowali się poza 3-ma, które tego dnia nie miały szczęścia - mimo, że tak jak w Smoleńsku wybuchł pożar. W tych wymienionych detalach widzę dużą zbieżność, a co do reszty przyznaję Ci rację - była ZUPEŁNIE inna.
ukłony...

Desert Eagle
Posty: 30
Rejestracja: 1 sierpnia 2009, 12:00

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#83 Post autor: Desert Eagle » 14 kwietnia 2010, 17:40


Awatar użytkownika
marmot1
Posty: 2879
Rejestracja: 27 listopada 2004, 17:54
Lokalizacja: Homeless
Kontakt:

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#84 Post autor: marmot1 » 14 kwietnia 2010, 18:10

maziek pisze: Co do zdjęcia z katastrofy - oto moja prywatna wersja. Kolor czerwony - oś pasa i krzyżyk znaczący domniemaną lokalizację masztu

http://i172.photobucket.com/albums/w10/ ... i/kts1.jpg

[Pomyślałeś może o tym, żeby nie rozwalać nam forum?]

I tu jest bład, bo zakładasz, że maszt jest w tym wybetonowanym miejscu, a jest on praktycznie idealnie w osi, poza twoim zdjęciem.
Foka pisze:Maziek, moim zdaniem tu jest trafniejsza analiza.
http://i43.tinypic.com/zwdzs4.jpg
Też zła, maszt jest poza zdjęciem w osi pasa.

Edit: Druga fota foki właściwie pokazuje okolicę.
Walther Mod.9/S&W M&P9/S&W 686/S&W 360SC/SIG P228/Rossi .38SPC/ Beretta 87 Cheetah/CZ-555/CZ ZKK-600/Mauser 98k/Remington 1903A3/Mossberg 590A1/Suhl kal16/ Suhl kal12/ Fortuna Suhl kal 12/Merkel kal12/kbk wz.96 Beryl/Maxim wz.1910/PPSz wz41/PPS wz.43/AKMŁ/Brunszwik P-1837

Awatar użytkownika
MarekS
Posty: 628
Rejestracja: 6 stycznia 2010, 18:51

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#85 Post autor: MarekS » 14 kwietnia 2010, 18:34

No dobra, dałem się nieco sprowokować, wiadomo że każda dziedzina ma mnóstwo swoich niuansów broń również.
Królik pisze: Bo nie mówi: "wylądowałeś na lotnisku Tempelhof, prowadził cię Chuck Yeager"?
Akurat mam topograficzną nawigację która nic nie mówi ale do tematu: jak mógł nastąpić taki błąd że przyziemienie nastąpiło całe 1200m za wcześnie?
podpis

Awatar użytkownika
marmot1
Posty: 2879
Rejestracja: 27 listopada 2004, 17:54
Lokalizacja: Homeless
Kontakt:

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#86 Post autor: marmot1 » 14 kwietnia 2010, 18:34

Desert Eagle pisze:Strzały po katastrofie?
http://wiadomosci.onet.pl/2155204,12,st ... ,item.html
9 x 2 x 17 = 306 - co najmniej tyle naboi na pokładzie mieli ludzie z BOR, do tego dochodzą piromancje w tratwach ratunkowych i chyba w drzwiach, no i jeszcze wszelkiego typu pojemniki ciśnieniowe, opony, siłowniki hydrauliczne ... pamiętajcie, że wszystko się paliło.
Walther Mod.9/S&W M&P9/S&W 686/S&W 360SC/SIG P228/Rossi .38SPC/ Beretta 87 Cheetah/CZ-555/CZ ZKK-600/Mauser 98k/Remington 1903A3/Mossberg 590A1/Suhl kal16/ Suhl kal12/ Fortuna Suhl kal 12/Merkel kal12/kbk wz.96 Beryl/Maxim wz.1910/PPSz wz41/PPS wz.43/AKMŁ/Brunszwik P-1837

Awatar użytkownika
Królik
Moderator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 lutego 2006, 08:03

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#87 Post autor: Królik » 14 kwietnia 2010, 18:40

MarekS pisze:(...) jak mógł nastąpić taki błąd że przyziemienie nastąpiło całe 1200m za wcześnie?
Przyziemienie, etap lądowania statku powietrznego polegający na dotknięciu kołami powierzchni pasa.

Żeby się nie powtarzać - wkleję to, co napisałem na innym forum.
Królik na innym forum pisze:Tutka była prawie w osi pasa, kiedy schodziła do lądowania. problem polega na ukształtowaniu zejścia do pasa startowego - miejsce, gdzie ścięli masz radiolatarni, jest o 21 metrów niżej niż poczatek pasa startowego.
Prawdopodobnie nie schodzili normalnie, ale zrobili tzw. szczura, szukając ziemi (na wysokości 20 metrów wysokościomierz jest średnio przydatny - to opinia wojskowych pilotów, z którymi rozmawiałem). Po ścięciu latarni zorientowali się, że są za nisko, a znając charakterystykę lotniska - 2 dni wcześniej ponoć był rekonesans - próbowali poderwać maszynę, jednocześnie odchodząc w lewo. Doprowadziło to w konsekwencji (prawdopodobnie) do utraty siły nośnej i ślizgu na skrzydło w lewo. Stąd przesunięcie szczątków maszyny względem osi pasa.

Tak to - moim zdaniem, po rozmowach z pilotami wojskowymi - mogło wyglądać.
Oraz:
@Królik popieram twoją wypowiedź z jednym ale, mianowicie jaki pilot (nie idiota i samobójca) z dość sporym nalotem decyduje się na przelot 20m nad poziomem najwyższego punktu terenu na określonym obszarze?
Dowódca załogi miał około 1000 h nalotu na Tu-154M, sporo, bo zakładając średni czas lotu 5 h, to daje 200 startów i lądowań. Sporo, ale nie bardzo dużo.
Dochodzi presja, że trzeba wylądować, bo przecież zaraz uroczystości, a Jak wylądował.
Do tego ci, z którymi rozmawiałem, sugerują, że załoga szukała ziemi, bo na małej wysokości, przed podejściem do pasa bez ILS czy bardziej zaawansowanych systemów naprowadzania, niż radiolatarnie, pilot ocenia odległość wzrokowo, a nie na przyrządach.
Za tą tezą przemawia fakt, że podejście było realizowane prawie w osi pasa (odchyłka jakieś 60 metrów), więc gdyby mieli widoczność, to mogliby ocenić wysokość i kierunek. Nie udało się...
c) jak się podrywa maszynę to na zasadzie pełnego ciągu i stopniowego wznoszenia, jedynie na rurach się robi wszystko posiadając nadmiar ciągu (nie 100-tonowym kolosem)
Tak, tylko, że z tego co mi mówili owi piloci, to przy schodzeniu do lądowania nos maszyny jest lekko zadarty - w takiej pozycji danie pełnego ciągu nie pomoże, trzeba oddać drążek, czyli konieczny jest zapas wysokości, którego prawdopodobnie zabrakło.
Niestety, ale z pierwszych dostępnych informacji wygląda to na błąd ludzki. Przynajmniej na razie.

Awatar użytkownika
MarekS
Posty: 628
Rejestracja: 6 stycznia 2010, 18:51

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#88 Post autor: MarekS » 14 kwietnia 2010, 19:07

No dobra chociaż taki sposób "łapania pozycji" wydaje mi się to nieco chory jak na współczesny samolot pasażerski. Przy pomocy GPSa widać pozycję i kurs jak na dłoni przy 0 widoczności, np. tutaj są lotnicze do awionetek http://www.anywheremap.com/pages/WhichPDA.aspx Tu skoro był świeżo po remoncie powinien mieć taki wbudowany?
podpis

Awatar użytkownika
Foka
Moderator
Posty: 1199
Rejestracja: 9 marca 2006, 15:37
Lokalizacja: 3CT

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#89 Post autor: Foka » 14 kwietnia 2010, 19:14

To co pokazujesz to jest PDA. W samolotach pasażerskich systemy są zupełnie inne.

Tu masz wygląd profesjonalnego systemu ostrzegania:
Obrazek
A tu trochę informacji: http://en.wikipedia.org/wiki/Terrain_aw ... ing_system

Tak, pilot wiedział, że jest w pobliżu lotniska, ale "w pobliżu" nawet z dokładnością do 10m, to za mało żeby lądować na ślepo. On szukał pasa. TAWS jest w stanie ostrzec o pobliskich wzgórzach tyle, że nie o różnicach rzędu 10 m, poza tym wszystko wskazuje na to, że pierwsze uderzenie było w antenę wznoszącą się na ponad 30 m, a takiej anteny żaden system nie wyłapie.

Nie wiem czy Tutka miała TAWS, ale profesjonalne systemy lotnicze wyglądaj bardziej jak to powyżej, a nie jak AutoMapa.
Whoever said that the pen is mightier than the sword, has never seen the assault rifle.

The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Obrazek

Awatar użytkownika
Królik
Moderator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 lutego 2006, 08:03

Re: Prezydent Kaczyński nie żyje

#90 Post autor: Królik » 14 kwietnia 2010, 19:27

MarekS pisze:No dobra chociaż taki sposób "łapania pozycji" wydaje mi się to nieco chory jak na współczesny samolot pasażerski.
...na nienajnowszym wojskowym lotnisku w Rosji. O tym zapomniałeś.
Przy pomocy GPSa widać pozycję i kurs jak na dłoni przy 0 widoczności, np. tutaj są lotnicze do awionetek http://www.anywheremap.com/pages/WhichPDA.aspx Tu skoro był świeżo po remoncie powinien mieć taki wbudowany?
Przy zerowej widoczności (no, minimalnej rzędu 40/300) to może sobie lądować Air Force One z systemem odwzorowania terenu porównywanym na bieżąco z rzeczywistym obrazem.
Samolot leci z prędkością niemal 80 m/s, więc w jego przypadku przebycie 400 metrów to jakieś 5 sekund. To nie samochód czy awionetka.

ODPOWIEDZ