Z terminala na terminal to głównie statki i kolej, więc tu problemu nie ma, - ale większość kontenerów podejmowanych na terminalu jedzie do odbiorcy , jest u niego rozładowywana i wraca pusta do zdania. Mało kto zdejmuje u siebie pudełka. Tzw ,, zautomatyzowane,, w pewnym stopniu oczywiście magazyny istnieją (malutko ich jest) - używają je firmy ustawione pod konkretną grupę towarów i odbiorców, niestety duża część przewozów jest typu ,, terminal przy szerokim torze na wschodniej granicy - załadunek bokiem po kostki w błocie,, - rozładunek u rolnika pod kosciołem we wsi (bo pod samo chadziajstwo się nie da dojechać). Wozi się bezpośrednio aby uniknąć kosztów magazynowania. Transport jest scięty na max pod względem kosztów i tu widzę największy problem przy budowie infrastruktury - pewno wszystko pójdzie w podobnym kierunku ale nie tak prędko...dexter 1990 pisze: ↑18 marca 2021, 20:41No nie wiem- skoro magazyny da się "zrobotyzować" (autonomiczne wózki towarowe dostarczające z miejsca A do B) to magazyn/terminal przeładunkowy dla autonomicznych TIRów wydaje się całkiem możliwy do zrealizowania. Poza tym nie wszystko i nie wszędzie ma od razu jechać na autonomicznych TIRach, może na początek rzeczy prostsze np... kontenery. Przewożone z magazynu/bazy/terminala do innego magazynu/bazy/terminala?
Inna sprawa że na ten czas kombinują z dłuższymi naczepami, większym dmc w niektórych krajach ale rewolucji raczej nie będzie.