Zakłady PZL WOLA

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Tarnow_A
Posty: 314
Rejestracja: 3 grudnia 2018, 11:52

Zakłady PZL WOLA

#1 Post autor: Tarnow_A » 13 kwietnia 2021, 21:44

Małymi krokami - wielkie cele osiagaj.

ss100
Posty: 1739
Rejestracja: 7 marca 2006, 19:06

Re: Zakłady PZL WOLA

#2 Post autor: ss100 » 13 kwietnia 2021, 23:58

A co tu myśleć.. popyt się mocno skurczył - wojsko już tyle nie potrzebowało, kolej jako duży odbiorca sie skończył, cała ta kategoria silników straciła na znaczeniu- poza postsowieckimi silnikami r6 i v12 oraz henschel r6 i v12 robili też silniki do spychaczy i sprzetu budowlanego made in usa. Jakość była wysoka, taki np henschel pod względem jakości i trwałości w stosunku do produktu ze Starachowic czy tam fso to kosmos po prostu...
Produkcja czołgów ( i remonty) bardzo znacząco spadła, cała ta kategoria silników okazła sie niszowa, w międzyczasie komercyjne silniki od ciężarówek obrosły w moc i kategoria r6 z wzm była do zastąpienia przez tańsze silniki z ciężarówek (do agregatów i łodzi). Do tej pory mażna sobie kupić taki zespół prądotwórczy z WZM w rozsądnych pieniądzach , tylko swiat poszedł w innym kierunku. Zeby dalej działać w branży silnikowej musieli by sie podpiąć do kogoś z wielkiej 7,a to przy obowiązku produkcji wojskowej było raczej nie do przeskoczenia.
W kraju raczej przetrwały zakłady od komponentów znane z wysokiej jakości( typu mahle / wsk) popyt na silniki do radzieckich czołgów spadł znacząco i po herbatce...
Zresztą ile fajnych zakładów wtedy zaorali -ale zaorali też takie które produkowały szmelc mający zbyt tylko w komunistycznej gospodarce - teraz to już historia.

ODPOWIEDZ